Sunday, October 12, 2008

Penat........ Macam2 Hal.... Sabor jer la......


Banyak tul kerja last2 ni...... penat.... kesian ngan "abe long", kena cirit birit muntah-muntah. Dua hari kena sampai keletihan. Mana taknyer... siang malam kuar atas bawah. Bawa pegi klinik makan ubat tak menjadi. Last2 Khamis lepas bawa ke hospital besar untuk rawatan lanjut. Kat sana kena plak masuk wad.....Aduh!!.... kerja berlambak. Nak taknak anak lebih utama... semua kerja kena kensel..... Doktor masukkan air 2 botol selama 2 hari Khamis dan petang jumaat dibenarkan keluar. Alhamdulillah petang khamis tu nampak ok skit. Aku pun ambil keputusan ke Shah Alam sebab ada urusan dengan pihak Uitm. Pada awalnya ingat nak kansel jer....tapi bila nampak anak dah ok skit, pegi la jugak.

Pagi Jumaat sampai kat Shah Alam, member aku jemput bawa pegi umah dia. Pagi tu aku tido jer sebab keletihan. Maklumlah dah 3 malam tak tido lena. Kul 10 aku telefon prof. untuk buat temujanji pada pukul 3 ptg di Uitm. Kul 2 aku bertolak ke sana dengan member aku tu. Selesai kerja kul 5 aku bertolak pula ke hospital PPUM, ingat nak balik terus jer malam tu. Tapi terperangkap plak dalam kesesakan lalu litas sepanjang jalan dari Shah Alam menuju ke KL. Boring tu... dah la hujan lebat giler.... sampai di hospital pukul 7 mlm. Sempat la tengok keadaan cucu sedara aku tu yang sakit kanser. Umo baru 2 tahun lebih. Kesian... rasa nak menitis air mata tengok keadaan budak yang tak tau apa2. Jauh berbeza daripada Alisa yang dahulu.... Kami sekeluarga mendoakan agar keajaiban berlaku. Insya-Allah Alisa akan cepat sembuh... Dapat berjalan seperti biasa, berlari macam sepupu2 Alisa yang lain. Tahun ni Alisa tak balik beraya kat kampung..... nantu dah sembuh boleh la balik k.....

No comments: